הממשלה החליטה: התקציב ליישובי 'עוטף עזה' יוכפל

איתי גדסי No Comments on הממשלה החליטה: התקציב ליישובי 'עוטף עזה' יוכפל

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף החליט להגדיל פי שניים את תמיכת משרדו ביישובי העוטף במסגרת החלטת הממשלה בעניינם, לעומת התמיכה בשנים 2021-2022. גם משרד החינוך יתגבר משמעותית את מערכת החינוך בעוטף עזה בשנתיים הקרובות  וזאת, בין השאר, לצורך הרחבת המענים הרגשיים, צמצום הפערים הלימודיים וחיזוק החוסן הקהילתי של תושבי האזור.

עוטף עזה. ארכיון צילום: Moshe Shai/Flash90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שבשנים 2021-2022 הושקעו במסגרת החלטת הממשלה בנושא העוטף 11.5 מיליוני ש"ח, בשנתיים הקרובות יושקעו על ידי המשרד מעל 25 מליוני ש"ח, במגוון תחומים לרבות חיזוק החוסן הקהילתי, הקמת מבני ציבור, בריכה הידרותרפית טיפולית ומיגון מרכז התרבות של שדרות.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "ההשקעה ביישובי העוטף הוכיחה את עצמה והובילה לצמיחה של 39% בהיקף ההגירה החיובית באזור זה, למרות הקשיים הביטחוניים הידועים. זה מודל מנצח שאנחנו שמחים לחזק ולהעתיק לאזורים אחרים בנגב ובגליל כדי להוביל לצמיחה והתפתחות גם בהם".

בהחלטת הממשלה לעוטף עזה, משרד החינוך העלה את תקציב החינוך במעל 30% לטובת תלמידי האזור. המשרד יתגבר משמעותית את מערכת החינוך בעוטף עזה בשנתיים הקרובות (תשפ"ד ו- תשפ"ה) וזאת, בין השאר, לצורך הרחבת המענים הרגשיים, צמצום הפערים הלימודיים וחיזוק החוסן הקהילתי של תושבי האזור.

המהלך מבטא את המחויבות העמוקה של המשרד לחיזוק האיתנות והמוכנות של העורף האזרחי ובכללם: התלמידים, ההורים וצוותי החינוך המלווים אותם. הגדלת התקציב היא גם מענה להישג חסר התקדים, של צמיחה דמוגרפית משמעותית וגידול של עשרות אחוזים במספר התלמידים במוסדות החינוך בעוטף.

שר החינוך, יואב קיש: "לאחר עבודה מאומצת הצלחנו לעלות את התקציב בכ-30 אחוז, התקציב הגדול ביותר בעשור האחרון. אני סבור כי לאור האתגרים המשמעותיים איתם מתמודדים התלמידים,ההורים וצוותי החינוך מגיע להם שנעטוף ונחזק אותם ככל האפשר. חיזוק עוטף עזה הוא יעד אסטרטגי עבור מדינת ישראל.

"העלייה בתקציב תאפשר תמיכה משמעותית בתחומים רחבים כגון- טיפולים רגשיים, חוגים,מעונות היום ועוד. מודה לראשי הרשויות על העבודה המשותפת ומאחל לכולנו הצלחה ביישום ההחלטה".

הישגים בתוכנית: 16 מיליון ₪ לתגבור פעילות בית ספרית. הרחבת תקציב. השקעה תוספתית בקידום תוכניות פדגוגייות, תוספת שעות תגבור והפעלת מגוון תכניות לצמצום פערים לימודיים, לצד קידום מצויינות לימודית, לאורך כל הרצף הלימודי, מגן ועד תיכון.

37 מיליון ₪ לטיפולים רגשיים: הרחבת תקציב. הרחבה משמעותית של סל המענים הטיפולי לכלל הקהילות החינוכית, תלמידים, עובדי חינוך והוראה, ועוד. תקצוב שעות טיפול פסיכולוגי ייעוצי לתלמידים שיאפשרו לראשונה להכניס למעגל הזכאות לטיפולים גם את צוותי ההוראה וההורים.

תקצוב פעילות תומכת sel ומענים רגשיים, עבור תלמידים וצוותי ההוראה דרך תכנית הגפ"ן. המהלך יאפשר למנהלים גמישות בתפעול התקציב, וגיבוש מענים מותאמים אישית לאוכלוסיית היעד הבית ספרית.

הכפלת התקציב לפנימיות הטיפוליות בעוטף עזה לטובת הרחבת הטיפולים והמענים הרגשיים והנפשיים לתלמידים ולצוותי ההוראה. הרחבת משרות הייעוץ החינוכי מגן ועד תיכון.

21 מיליון ₪ לחיזוק החוסן הקהילתי: הכפלת תקציב תכנית "חוג לכל ילד" שתספק מעתה מגוון עשיר של חוגים לארבע שכבות גיל (ג'-ו') בשלל תחומים: שפות, מדעים, שחייה, ספורט, אומנויות ועוד.

הרחבת תקצוב פעילות קיץ בלתי פורמלית ובכללם קייטנות שאינן בתוכנית בית הספר של החופש הגדול. גם תקצוב יוזמות חינוכיות וקהילתיות של העצמה חברתית ורגשית שיספקו ערוצי הפגה, הכשרה והעשרה לילדים, הורים, צוותי הוראה ואוכלוסיות בוגרות.

יצירת מנגנוני העדפה לעוטף עזה: סבסוד מעונות יום מבלי לבדוק את שיעור ההכנסה לנפש, וזאת בכפוף לעמידת ההורים בכל יתר התנאים הקבועים במבחן התמיכה, המפורסם על ידי משרד העבודה.

הענקת עדיפות לבינוי מעונות יום ביישובי עוטף עזה, וזאת בהתאם לנהלי מנהל הפיתוח ובמסגרת חלוקת התקציב למגזרים ייעודיים כפי שתיקבע בתבחינים לתקצוב רשויות מקומיות לבינוי מעונות יום. תיקון מבחני תמיכה באופן שיביא לידי ביטוי העדפת מוסדות ציבור הנמצאים ביישובי עוטף עזה ומקיימים בהם פעילות חינוכית ופעילות חינוך לא פורמלי.



0 תגובות